Szkoda, że to znowu Skoda...
Szkoda, że to ponownie będzie o Skodach. Może nie szkoda? Ocenicie sami !
Jakoś polubiłem tę markę, a że jeszcze zebrała się gromadka modeli, postanowiłem coś dodatkowo zaprezentować. Tym razem będą to modele producenta Welly (1:34- 1:39). Jeżeli pamiętacie poprzedni wpis dotyczył aut z serii Kultowe Auta PRL-u w skali 1:43.
Oto nowe, moje "skarby"
Zaczynam od strony lewej od pomarańczowej Skody z symbolem 105 L
Skodę spotkaliśmy w okolicy Poręby k / Zawiercia, gdy cała rodzinka szukała wybiegu dla swoich psów nad jeziorem.
Egzemplarz może mieć silnik całkiem przerobiony, co zdradzają dodatkowe wloty powietrza na masce przedniej oraz założone dwie pary dodatkowych reflektorów z przodu i oklejony dach. Rok później, gdy oglądałem w Internecie relacje z imprezy Tyski Ruch Klasyków, to ten samochód tam się także pojawił.
Kolejnym modelem ( drugi z lewej ) jest Skoda o symbolu 100 w kolorze błękitnym.Co myślicie o takim zdjęciu z boku pojazdu. Chciałem dodać, że przód i tył auta już był prezentowany w poprzednim wpisie. Modelik lepiej wygląda na zdjęciu niż w rzeczywistości, bo nie widać " niedoróbki" w postaci nadmiaru lakieru w kilku miejscach.
Skoda Octavia czarna w środku zdjęcia zbiorowego zostanie opisana na sam koniec, bo jest to model nowszy, a nie klasyk.
Przechodzę do mojej ulubionej Skody Favorit w kolorze jasnozielonym.
Wiem, że ktoś może mi zarzucić, że nie kupiłem w droższej serii ABREX tej samej Skody, bo ładniejsza i trzyma skalę 1:43. Może kiedyś to zrobię. W tym miejscu dodam, że mam w kolekcji kilka Skód z serii ABREX, które kiedyś chętnie pokażę.
Przechodzę do "starej "Skody Octavii w kolorze niebieskim (pierwsza z prawej).
Prosimy nie mylić jej z poprzednim wpisem, bo modelik i auto prawdziwe już było prezentowane. Mogę tylko tutaj dodać zdjęcie z Retro Muzeum w Warnie.
Na koniec drugiej części wpisu o Skodach coś współczesnego- Skoda Octavia ( New Generation). Model producenta Welly 1:34 jest dobrze odwzorowany i ładnie się prezentuje. Takie prawdziwe auta jeżdżą po naszych drogach i można im się przyglądnąć z bliska.
To tyle jeśli chodzi o motoryzację Europy Środkowej. Nie będę już zanudzać Polonezami i Skodami. Czas skierować zainteresowania na zachód lub nawet inny kontynent, tym bardziej, że lato i sezon urlopowy w pełni. Może mnie też przytrafi się jakaś podróż, a wtedy opiszę wrażenia i zaprezentuję nowe modeliki, o ile coś "upoluję". Dziękuję za wytrwałość i do następnego "spotkania" na blogu.
Pozdrawiam
15 komentarzy:
Cześć Przemku, jak zawsze wszystko ładnie i ciekawie opowiedziane. To ja, ta, która nie zna się na samochodach ale potrafi docenić dobór aut i ich historię. Doceniam to, że wiesz skąd pochodzi samochodzik, gdzie i przy jakiej okazji go kupiłeś. Super!!!
Z przyjemnością czytam i czytać będę. Pozdrawiam. IG
Bardzo ciekawy wpis o skodach i fajne zdjęcia! Powodzenia przy następnych wpisach na blogu
Witam Przemku! Wpis ciekawy, wiele informacji. Mimo, że nie znam się na szczegółach różnych przeróbek, to dzięki Tobie dowiaduję się wiele ciekawostek. Dotychczas zwracałam uwagę na wygląd /jak to kobieta/. Będę czytać następne Twoje wpisy. Powodzenia w dalszych odkryciach innych marek. Pozdrawiam Znajoma z osiedla I. G.
Witaj Przemku!
Z wielką radością przeczytałem Twój kolejny wpis, na który czekałem z niecierpliwością. We wspaniały, fachowy sposób przedstawiłeś kolejne modele znanej czeskiej marki. Jak zwykle, zrobiłeś to wyjątkowo ciekawie i rzetelnie. Jestem przekonany, że wakacyjne podróże, które zapewne jeszcze przed Tobą, dostarczą Ci wielu nowych inspirujących pomysłów na kolejne treści zamieszczane na Twoim motoryzacyjnym blogu, którym jeszcze nie raz, i nie dwa, zachwycisz Twoich obecnych i przyszłych Czytelników. Właśnie tego z całego serca Ci życzę!
Pozdrawiam najserdeczniej!
Marcin Bałdys
Fajny wpis. Widać "napracowanie" przy dokumentacji fotograficznej. Stawiam, że następny dotyczyć będzie motoryzacji amerykańskiej.
Cześć Andrzej S. Chyba mnie rozszyfrowałeś, a miała być niespodzianka! Ale jak Ci wiadomo, "zemną nic nie wiadomo"?
Bardzo dziękuję za komentarz i do następnej okazji.
Pozdrawiam Przemek
Cześć Andrzej G. Dziękując za komentarz, zapraszam równocześnie mojego wiernego Czytelnika na następny wpis . Mam nadzieję, że następny temat na blogu, będzie bardziej interesujący i " zasłużę " na dłuższy komentarz.
Pozdrawiam Przemek
Cześć Andrzej S.
Chyba mnie rozszyfrowałeś, a miała być niespodzianka! Ale jak Ci wiadomo, "zemną nic nie wiadomo"?
Bardzo dziękuję za komentarz i do następnej okazji.
Pozdrawiam Przemek
Cześć Przemku!
Bardzo interesujący wpis.
Pozdrawiam!
Piotrek
Cześć Marcin!
Dziękuję za komentarz, który mnie będzie motywować do kolejnych wpisów i pomysłów.
Jeszcze nie wiem czy "iść" z nowymi wpisami na moim blogu i nawiązywać do aktualnych planów wakacyjnych, czy zrobić coś na temat odbytych podróży, np. o Santorini, gdzie było dużo wrażeń ( przejażdżka na osiołkach), ale tylko jeden " zdobyty" model . Wszystko zależy co się wydarzy? Czekaj cierpliwie.
Pozdrawiam Przemek
Chociaż późno odpisuję, to nie mniej serdecznie dziękuję za komentarz. Nie wiem jeszcze na jaki temat będzie kolejny wpis, ale postaram się, żeby był ciekawy. Proszę o cierpliwość i wyrozumiałość. Pozdrawiam Przemek
Jak ten czas leci ! Minął miesiąc, a ja nie odpisałem i nie podziękowałem za kolejną wizytę na moim blogu i komentarz. Teraz to robię i bardzo przepraszam za zwłokę.
Postaram się poprawić!
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam Przemek
Witaj, bardzo ładne modele, mam kilka nawet w tych samych kolorach:)
Cześć!
Dziękuję za komentarz. Dzięki adresowi bloga dotarłem do Twojego garażu NFS. Jest super! Będę go śledzić na bieżąco.
Pozdrawiam Przemek
Ps. Domyślam się, że serię Skód zebrałeś w całości. Czekamy na Fiaty Cinquecento i Seicento i inne... wg. katalogu 2024.
Super kolekcja - gratuluje ;)
Prześlij komentarz