8 cze 2020

" Bliźniaki"- ciąg dalszy.

Teraz czas na moje ulubione " słodkie"  fiaciki.

Fiat 500 Abarth - biały z paskiem czerwonym,z ładnym napisem i piękną szachownicą na dachu.
No i ten skorpion- nadaje charakteru temu modelikowi. 




Ten egzemplarz z prawej ( mleczna biel i lampy przednie szklane ) to ostatni nabytek.
Kupiony pod koniec września 2019 r. podczas mojego pobytu na Sycylii,w miasteczku 
Giardini Naxos - koło niewiarygodnie pięknie położonej Taorminy.

Właśnie tam,pod kolejką linową, czekając na wjazd ( po wcześniejszym zwiedzaniu wysepki
Isola Bella) w sklepiku z pamiątkami wypatrzyłem ten modelik. 




Takie " klimaty" lubię najbardziej,kiedy przeszukuję półki i trafiam na coś fajnego. 

Drugi fiacik ( ten z lewej) mam w kolekcji od dawna i nie pamiętam,aby miał jakąś historię.
Ma jednak dwa inne szczegóły odróżniające go od "zagranicznego kumpla": podkreślone malowaniem światła do mgły i rury wydechowe. 

Oczywiście, polowanie na modele  to drugorzędny ( choć dla mnie miły) sposób spędzania czasu podczas wyjazdów. Na Sycylii udało mi się zwiedzić wspomnianą Taorminę, Syrakuzy ,Catanię oraz wpaść na Etnę ( na wys.ok. 3000 m n.p.m).  Najpierw autobusem ( na wys. 2000 m), potem kolejką linową i terenowymi busami. Wrażenie bezcenne! 

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Witam
Widzę, że i ta wersja Abarth'a występuje w tak zwanej "ubogiej wersji". Różnice w modelach takie same jak w innych:
- klosze lamp: jeden ma bezbarwne, drugi mleczne,
- brak kierunkowskazów na przednich błotnikach,
- brak halogenów przednich,
- brak pomalowanych klamek,
- brak srebrnego tłumika.

Pozdrawiam

Bburago Mania Halik'a

Anonimowy pisze...

Cześć! Bardzo dziękuję za cenne uwagi.
Trzeba przyznać,że jesteś bardzo spostrzegawczy,a ja od tej pory będę dokładniej przyglądać się modelom,które kupuję.
Dziękuję za odwiedzenie mojej strony i zapraszam nadal.
Pozdrawiam Przemek

Anonimowy pisze...

Cudne krajobrazy i cudne modele autek ( chociaż przyznam, że mało się na nich znam). Fajna pasją. Tylko pozazdroscic

Anonimowy pisze...

Dzięki za miłe słowa. Mnie tym bardziej cieszą te autka i krajobrazy,które mam okazje podziwiać czasem na żywo. Szkoda,że ich urodę nie oddają w pełni moje zdjęcia. Na to zwracają mi też uwagę inni kolekcjonerzy,doceniam i nad tym popracuję. Jeszcze raz dziękuję za odwiedzenie mojej strony i zapraszam wkrótce.
Pozdrawiam Przemek

Jakub M pisze...

Siemka, bardzo dziękuje za komentarz i tak jak sobie życzysz pozostawiam link do swojego bloga - https://kolekcjamodelisamochodow.blogspot.com
Wpadnij czasem i coś skomentuj to i ja się odwdzięczę. Widzę że masz naprawdę ciekawą kolekcję świetnych modeli, szkoda psuć to słabą jakością zdjęć od góry w dodatku po jednym na model. Przy tak małych skalach słabo wygląda jedno zdjecie od góry, bardziej skup się na detalach auta z kazdej strony. Gwarantuję Ci, że zdjęcia bedą wygląda o niebo lepiej, jeśli masz jakies pytania zapraszam serdecznie:D